فخرالدین حجازی
الف لام میم
... ....
نگارش در تاريخ دو شنبه 11 مرداد 1395برچسب:مبارزین, توسط |

«فخرالدین حجازی سال ‌۱۳۰۸ در شهر سبزوار متولد شد. وی با نوشتن مقالات سیاسی در نشریه «اسرار شرق» و هفته‌نامه «جلوه حقیقت» با وجود محدودیت‌ها و محرومیت‌های بسیار به دفاع از حق و مبارزه با حکومت پهلوی پرداخت.

همزمان با اوج‌گیری فعالیت جمعیت فدائیان اسلام، همکاری خود را با یاران شهید نواب صفوی آغاز کرد و در سال ۱۳۳۹ از طریق سخنرانی در کنار بارگاه امام رضا (ع)، دامنۀ مبارزات را علیه حکومت پهلوی وسعت بخشید. وی در سال ۱۳۴۷ موسسه علمی و اسلامی بعثت را برای انتشار کتاب‌های اسلامی در تهران تاسیس کرد.

فخرالدین حجازی پس از پیروزی انقلاب اسلامی با کسب بیشترین آرای مردم تهران به مجلس شورای اسلامی راه یافت و سه دوره نماینده بود. بهمن‌ماه سال ۱۳۸۲ نشان درجه‌ دو تعلیم و تربیت به وی اعطا شد. این سخنران مذهبی دهه‌های۱۳۳۰ تا۱۳۶۰، سی‌ام اردیبهشت سال ۱۳۸۶ درگذشت.

«درباره پیامبر و قرآن»، «نقش پیامبران در تمدن انسان»، «زندگی امام حسین(ع)»، «بلال، سخنگوی نهضت پیامبر (ص)»، «استعمار آمریکا و حکومت‌ها»، «جنگ از دیدگاه نهج‌البلاغه»، «توحید انقلاب اسلامی ایران در برابر آمریکا»، «انقلاب، جنگ و صلح»،‌ «فتح فاو»، «استعمار آمریکا و حکومت‌ها»، «نقش و نفوذ صهیونیسم در اروپای غربی» و... از جمله آثار منتشر شده فخرالدین حجازی‌اند.» [رفرنس]



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: